Waar haalt een journalist de mosterd?

Ik sprak vanmorgen nog een doorgewinterde PR-man en we waren het er allebei over eens: een goed verhaal over echt nieuws*, meer heb je vaak niet nodig om de pers te halen.

Een voorbeeld? Manpower lanceerde vanmorgen in Hasselt zijn Virtual Image Recruiter. Zeg maar: een virtuele 3D-consultant die sollicitanten vanop afstand gaat interviewen. En kijk, het nieuws verspreidt zich als een lopend vuurtje op de sites van Het Belang van Limburg (mét foto en filmpje) en Trends. Straks nog Jobat, en wie weet welke printmedia nog meer. Jammer dat de mannen van het VTM-nieuws op de valreep rechtsomkeer moesten maken.

*O ja, wat ook helpt, is een goed geschreven persbericht of -dossier. Leg dat van Manpower maar eens naast de artikels die al verschenen zijn. U raadt meteen bij wie de journalisten de mosterd zijn gaan halen.

Advertenties

0 Responses to “Waar haalt een journalist de mosterd?”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Dit is de blog van de communicatiemadam. Een straffe freelancer uit Gent die kleine en grote bedrijven helpt om slimmer te communiceren. Met tijdelijke ondersteuning, advies, copywriting en training.

Laat uw e-mailadres achter en blijf op de hoogte van de nieuwste blogartikels van de communicatiemadam.

Doe mee met 14 andere volgers


%d bloggers liken dit: