Maar waarom bestaat u?

Soms voel ik me tijdens gesprekken met bedrijfsleiders of marketingmanagers als Paul Jambers. Alleen is de “Wie bent u? Wat drijft u?” bij mij “Wat wilt u met uw bedrijf betekenen? Waarom bestaat u eigenlijk?” En ja, dikwijls blijft het dan stil aan de andere kant van de tafel. Pijnlijk stil.

Maar niet altijd!

Vorige week vertelde een van mijn cursisten over haar werkgever: “Onze firma is een familiebedrijf. En onze baas leeft voor zijn werk. Hij wil echt dat mensen beter slapen.”

Voor alle duidelijkheid: die cursiste werkt bij een fabrikant van bedden en matrassen en tetterde tijdens de pauze honderduit over hun nieuwste ontwikkelingen en vele plannen. Met zeer veel vuur en aanstekelijk veel goesting. En dat was allesbehalve toeval. Want wees nu eens eerlijk: zou u graag werken voor een organisatie die alleen maar bestaat om winst te maken?

Advertenties

2 Responses to “Maar waarom bestaat u?”


  1. 1 Katrien Adriaens oktober 6, 2010 om 11:04 am

    Hoi Wendy,
    Dat zit er boenk op… Take the money and run… zou zo wat het meest demotiverende communicatiemotto zijn…
    Goe bezig !
    Ik stuur nog wat data door…

    Warme groeten,
    katrien


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Dit is de blog van de communicatiemadam. Een straffe freelancer uit Gent die kleine en grote bedrijven helpt om slimmer te communiceren. Met tijdelijke ondersteuning, advies, copywriting en training.

Laat uw e-mailadres achter en blijf op de hoogte van de nieuwste blogartikels van de communicatiemadam.

Doe mee met 13 andere volgers


%d bloggers liken dit: